タカタ ヒデスケ 高 田 英 亮 教 授 【Webページ】
〔論文〕 1.「ビッグデータの4Vが企業成果に及ぼす影響」『三田商学研究』第66巻第3号,2023年 2."Human asset specificity, physical asset specificity, and direct distribution," (with Mark E. Parry), Industrial Marketing Management, Vol.105, 2022 3.「マーケティング戦略におけるビッグデータの活用」『三田商学研究』第63巻第4号,2020年 4."Transaction costs and capability factors in dual or indirect distribution channel selection: An empirical analysis of Japanese manufacturers," Industrial Marketing Management, Vol.83, 2019 5.「レプリケーション研究の方法」『JSMDレビュー』第1巻第2号,2017年 6."Effects of industry forces, market orientation, and marketing capabilities on business performance: An empirical analysis of Japanese manufacturers from 2009 to 2011," Journal of Business Research, Vol.69, No.12, 2016 7.「デュアル・チャネルの選択に関する予備的検討」『三田商学研究』第58巻第2号,2015年 8.「企業における市場知識の統合」『企業の知識理論』中央経済社,2014年 9.「チャネル統合問題へのDavid Teeceの企業境界論の適用」『流通研究』第16巻第1号,2013年 10.「取引費用要因とケイパビリティ要因がチャネル統合度に及ぼす影響」『流通研究』第15巻第1号,2013年 所属学会・団体: 日本商業学会,Academy of Marketing Science 海外歴: 2016-2018,Visiting Scholar,Bloch School of Management,University of Missouri-Kansas City |