モリヨシ ナオコ 森 吉 直 子 教 授
〔著書〕 1.『新世代の言語学』(共著)くろしお出版,2003年 2."Analysis of Corporate Visual Identities: Reaction of Japanese Consumers to Global Logo Changes" in The Psychology of the Asian Consumer (Ch.18) (Co-authored). 2015 London: Routledge 〔論文〕 3."A Cross-Cultural Study on Online Reviews and Decision Making: An Eye-Tracking Approach" (Co-authored), Journal of Consumer Behaviour, Vol 23 (1), pp.156-170, 2024 4.「パッケージデザインと商品陳列特性にみる消費者の商品選別プロセス」(単著)『三田商学研究』第66巻第3号,2023年 5.“ The Japanese Returnee Experience: Factors that Affect Reentry.”(共著)International Journal of Intercultural Relations(IJIR)26. 4. 2002年 6.What is Adjustment?: The Adjustment Process of Japanese Returnee Children.博士論文,2001年 7.“Components of National Education Standards in Japan.”(Co-authored)Contemporary Research in the United States, Germany, and Japan on Five Educational Issues. 1994年 8.“International Comparisons for Entrance and Exit Examinations: Japan, United Kingdom, France, and Germany.”(共著)アメリカ教育省報告書,1994年 〔翻訳〕 9.『ことばをつくる ─言語習得の認知言語学的アプローチ』(共訳)慶應義塾大学出版会,2008 〔その他〕 10.『大学キャンパスにおける学生の適応に関する総合的研究』(共著)平成12年度〜平成16年度私立大学学術研究高度化推進事業,2005年 所属学会・団体: 日本心理学会,日本消費者行動研究学会,日本認知科学会 海外歴: アメリカ在住10年(ミシガン・ペンシルベニア:上記の通り),University of California, Berkeleyに2年間在外研究 |