シライ ミユリ
白 井 美由里  教 授

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  • 学歴(卒業・学位取得):
      学部
    • カリフォルニア大学サンタクルーズ校 1987年卒業
      大学院
    • 明治大学大学院経営学研究科
    • 1993年 経営学修士
    • 東京大学大学院経済学研究科
    • 1998年 単位取得退学
    • 2004年 博士(経済学)
  • E-mail:mshirai@fbc.keio.ac.jp
    (@は全角で表示してあります。半角の@に置き換えてご利用ください)
  • 担当科目:Consumer Behavior and Marketing/ミクロ・マーケティング各論(消費者行動とマーケティング),Marketing Data Analysis/ミクロ・マーケティング各論(データ解析論),商業学(マクロ・マーケティング),研究会
  • 専門領域:消費者行動,マーケティング
  • 研究紹介:企業の活動や発信情報に対する消費者の反応を様々な関連要因を含めて研究しています。また,心理学の理論などを援用しながらそれらの関係を説明することを目指しています。
主要著作・論文
〔論文〕
 1."The Role of Implicit Theories in Consumer Intertemporal Preference" (単著), Journal of Consumer Marketing, Vol. 40, No. 7, 2023
 2."Which Loyalty Program Do Customers Prefer: A Coalition Program or a Single-firm Program?" (単著), Journal of Services Marketing, Vol. 37, No. 5, 2023
 3."Vertical Line Extensions: Consumers’ Preferences for Downward and Upward Extensions" (単著), Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, Vol. 35, No. 8, 2023
 4."Unit Pricing for Multiple Product Sizes: Identifying Moderators and Mediators of Consumer Evaluations" (with Takuya Satomura), European Journal of Marketing, Vol. 55, No. 5, 2021
 5."Understanding Consumer Perceptions of Quality Based on Package Size: The Moderating Role of the Evaluation Context" (単著), International Journal of Retail & Distribution Management, Vol. 48, No. 7, 2020
 6."Underdog Effects: The Role of Consumption Domain and Retail Crowding" (単著), Journal of Consumer Marketing, Vol. 34, No. 5, 2017
 7."Effects of Price Reframing Tactics on Consumer Perceptions" (単著), Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 34, 2017
 8."Impact of 'High Quality, Low Price' Appeal on Consumer Evaluations" (単著), Journal of Promotion Management, Vol. 21, No. 6, 2015
 9."Consumer Expectations Concerning Timing and Depth of the Next Deal" (with James R. Bettman), Psychology & Marketing, Vol. 22, No. 6, 2005
〔著書〕
 10.『このブランドに,いくらまで払うのか −「価格の力」と消費者心理−』(単著),日本経済新聞社,2006年
所属学会・団体:
 Association for Consumer Research,The Academy of Marketing Science,日本商業学会,日本マーケティング・サイエンス学会,日本消費者行動研究学会
海外歴:
 1995-1996 Visiting doctoral student, Wharton School, University of Pennsylvania
 1999-2001 Visiting scholar, Fuqua School of Business, Duke University